Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Sivas Valiliği
T.C. Sivas Valiliği
T.C. Sivas Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Vali Yardımcıları Görev Dağılımı Tarihçe İl Protokol Listesi Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • SİVAS
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Kolluk Personeli İhbar / Şikayet Formu Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Etik Komisyonu
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İhaleler Kamu Yatırımları
  • İLETİŞİM
°C
14
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Dr. Yılmaz ŞİMŞEK
      • Vali Yardımcıları
        • Şakir Öner ÖZTÜRK
        • İhsan MASKAR
        • İlhami DOĞAN
        • Yakup TATOĞLU
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Vali Yardımcıları Görev Dağılımı
    • Tarihçe
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
      • İlimizin Tarihçesi
      • Görev Yapmış Valilerimiz
    • İl Protokol Listesi
    • Mevzuat
      • Yönergeler
      • Genel Emirler
      • Genelgeler
    • Kurumsal Kimlik
  • SİVAS
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Kolluk Personeli İhbar / Şikayet Formu
    • Hizmet Birimleri
      • Sivas İl Emniyet Müdürlüğü
      • Sivas İl Jandarma Komutanlığı
        • Jandarma WEB Sitesi
        • Jandarma Tarihçe
        • Jandarma Görev Alanı
      • Sivas İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • Sivas İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • Sivas İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • Sivas 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • Sivas Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı
      • Sivas Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
      • Sivas Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Etik Komisyonu
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İhaleler
    • Kamu Yatırımları
  • İLETİŞİM

KHS Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü

SIRA NO

VATANDAŞA SUNULAN HİZMETİN ADI

BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER

HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ

(ENGEÇ SÜRE)

1

Evlat Edinme İlk Başvuru

  • Belge istenilmekte, meslek elemanı ile birlikte İlk Başvuru Formu doldurulmaktadır.

1 Saat

2

Evlat Edinme Başvuru Formunun Doldurulmasından Sonraki Süreç

  • Nüfus kayıt örneği, (MERNİS SİSTEMİ)
  • Adli Sicil Kaydı.
  • Mal varlığını, gelir ve sosyal güvenlik durumunu gösterir belgeler,
  • Yerleşim yeri belgesi, (MERNİS SİSTEMİ)
  • Öğrenim durumunu gösterir belge,
  • Fiziksel, zihinsel ve ruhsal bir engelinin, sürekli bakımı gerektiren, bulaşıcı veya süreğen bir hastalığının bulunmadığını, ayrıca alkol veya uyuşturucu madde bağımlısı olmadığını belirten sağlık kurulu raporu,
  • Türkiye’de yaşayan yabancı ülke vatandaşlarından veya yurt dışında yaşayan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarından oturma izin belgesi ve küçüğün kabul eden ülkeye girmesine ve orada sürekli ikametine izin verildiğine veya verileceğine dair belge.
  • Müracaatların çok yoğun olduğu dönemlerde bir defaya mahsus olmak üzere 6 ay daha uzatılabilir.

6 Ay

3

Evlat Edinmede Sıraya Alma ve Bekleme Süresi

  • Yukarıdaki belgeler teslim edildikten ve uygunluğu kabul edildikten sonra yapılan sosyal incelemenin de olumlu olması halinde aile/kişi sıraya alınır.
  • Sırası gelen aile/kişi geçici bakım sözleşmesi imzalayarak çocuğu teslim alır. Çocuk evlat edindirilmek üzere bir yıl süre ile aile yanına yerleştirilir.

Ortalama 3 Yıl

4

Evlat Edinme İzleme ve Mahkeme Süreci

  • Aile yanına bir yıl süre ile yerleştirilen çocuk ve aile üçer aylık dönemler halinde periyodik olarak izlenir ve sosyal çalışmacı tarafından raporlaştırılır. Bir yıllık izleme süreci sonunda Sosyal İnceleme Raporunu da içeren dosya bir ay içinde hazırlanır. Aileye yazılı bildirimde bulunularak en geç 2 ay içerisinde evlat edinme davalarını açmaları bildirilir.

1 - 1,5 Yıl

5

Evlat Edinme Sonlandırma

  • Çocuğun yeni nüfus cüzdanı fotokopisi (MERNİS SİSTEMİ)
  • Çocuk ile birlikte ailenin vukuatlı nüfus kayıt örneği, (MERNİS SİSTEMİ)
  • Kesinleşmiş aile mahkemesi evlat edinme kararı
  • Korunma Kararın kaldırıldığına ilişkin mahkeme kararı

1 Ay ile 6 Ay

6

Koruyucu Aile Hizmeti İlk Başvuru

  • Belge istenilmekte, meslek elemanı ile birlikte İlk Başvuru Formu doldurulmaktadır.

1 Saat

7

Koruyucu Aile Hizmetleri İlk Başvuru

  • Fotoğraf
  • T.C. Kimlik Numarası beyanı,
  • Öğrenim durumunu gösterir belgenin aslı veya idarece onaylı örneği,
  • Nüfus Kayıt Örneği (MERNİS)
  • İş, gelir ve sosyal güvenlik durumunu gösteren belge,
  • Adli Sicil Belgesi,
  • Koruyucu aile olacak kişilerin çocuğun bakımını, psiko-sosyal gelişimini ve eğitimini etkileyecek ya da çocuğa zarar verecek düzeyde fiziksel engeli, ruhsal rahatsızlığı ve bulaşıcı hastalığının olmadığını gösterir rapor. Sosyal Çalışmacı   gerekli gördüğü hallerde kişinin sağlığına, süreğen hastalığına veya bağımlılığına ilişkin ayrıntılı rapor.
  • Varsa Koruyucu Aile birinci kademe, ikinci kademe veya temel aile eğitimi belgesi
  • Kişilerin evli olması halinde her iki eş için de aynı belgeler istenir.
  • Aile ile birlikte yaşayan kişiler varsa, adli sicil kaydının belgesi, fiziksel ve ruhsal rahatsızlığı ile bulaşıcı hastalığı bulunmadığına dair Doktor rapor bu kişilerden de istenir.

2 Ay

8

Koruyucu Aile Hizmetleri İzleme Süreci

  • Uyum Süreci; Eğitim, sağlık, aile içi iletişim (uyum ve temel bakım koşulları) gibi konularda izleme yapılır.
  • Hizmet sürecinin devam ettiği her iki yılda bir ve Koruyucu Aileye yeni katılan her aile üyesi için Adli Sicil Belgesi ve Doktor raporları yenilenir. Çocuğun öğrenim belgesi, gerek görülmesi halinde sağlık durumuna ilişkin belgeler, ödemelere ilişkin belgeler

Çocuğun koruyucu ailede kaldığı süre içerisinde ilk yılda en az ay da bir defa, ikinci yıldan itibaren yılda en az dört defa izlenir.

9

Korunmaya Muhtaç Çocuklar Müracaat-Değerlendirme

  • Şahsın Dilekçesi
  • T.C. Kimlik Numarası beyanı,
  • Anne ve Baba Ayrılmış İse ilgili Mahkeme Kararı

1 Ay

10

İhbar Üzerine Korunmaya Muhtaç Çocuklar -Değerlendirme

  • İhbar eden kişinin T.C. Kimlik Numarası beyanı
  • Çocuğun Korunmaya Muhtaç Olduğu İhbar Edilmiş İse, durumun tespit edildiği tutanak

1-2 Gün

11

Korunmaya Muhtaç Çocuklar Terk Bebek İşlemleri

  • Karakol Zabıt Varakası
  • Hastane Raporu
  • Emniyet Tahkikatı

1 Gün

12

Emniyet Çocuk Şube Vakaları

  • Emniyetteki Görüşme Tutanağı
  • Adli Tabip Raporu
  • Cumhuriyet Savcılığı Talimatı
  • Görüşme Raporu

5 Gün

13

Mülteci Çocuk Kabul İşlemleri

  • Var ise Pasaport
  • Sığınmacı Belgesi
  • Sağlık Raporu (Bulaşıcı hastalık taşımadığına dair)
  • Gerekmesi halinde kemik yaşı tespit raporu

2 Gün

14

Özel Kreş ve Gündüz Bakımevlerine Ücretsiz Çocuk Yerleştirme İşlemleri

  • Nüfus Kayıt Örneği (MERNİS SİSTEMİ)
  • İkametgâh İlmühaberi (MERNİS SİSTEMİ)
  • Çocuğa ait sağlık raporu
  • Boşanma varsa mahkeme kararı
  • 8 adet resim
  • Aşı Kartı Fotokopisi
  • Müracaatçının Dilekçesi

1 Ay

15

Tutuklu ve Hükümlü Annelerin Çocuklarına Verilen Ücretsiz Bakım Hizmeti

  • Nüfus Cüzdanı örneği (SOYBİS SİSTEMİ)
  • Çocuğa ait sağlık raporu
  • Tutukluluk durumunu gösteren belge

15 gün

16

Özel Kreş ve Gündüz Bakımevleri İşlemleri

  • a) Kurucu İçin İstenen Belgeler
  • T.C. Kimlik Numarasının beyanı,
  • Adli sicil kaydının bulunmadığına ilişkin yazılı beyan,
  • Hizmete açılmak istenen kuruluşa ait binanın adresi,
  • Bulaşıcı hastalığı olmadığına ilişkin sağlık raporu"
  • b) Sorumlu Müdür
  • Öğrenim durumunu gösterir belge,
  • Adli sicil kaydının bulunmadığına ilişkin yazılı beyan,
  • Bulaşıcı hastalığı olmadığına ilişkin sağlık raporu,
  • Adli Sicil Kaydı,
  • Dilekçesi,
  • c) Sorumlu Müdür yabancı uyruklu olması halinde istenecek belgeler;
  • Pasaport Örneği,
  • Çalışma İzin Belgesi,
  • Emniyet Müdürlüklerinden alınacak İkamet Tezkeresi,
  • Yurt dışından alınan diplomaların Yükseköğretim Kurulunca denkliğinin tanındığına dair belgenin bir örneği,
  • Kreşlerde en az iki yıl sorumlu müdür veya grup sorumlusu olarak çalışmış olduğuna dair belgenin ve noter onaylı örneği,
  • MEB'e bağlı kurumların Yabancılar İçin Türkçe Programına katılarak alınan belgenin bir örneği, bu belgenin olmaması halinde İl/İlçe ME Müdürlüklerince oluşturulacak komisyon tarafından çocuklarla iletişim kurabilecek düzeyde Türkçe bildiğinin tespitine ilişkin olarak verilecek belgenin bir örneği.
  • Alanında daha önce görev yaptıysa idari ve adli ceza almadığını gösterir belgenin, ilk defa görev alacakların ise adli ceza almadığını gösterir belgenin ve Türkçe tercümesinin noter onaylı örneği,
  • Bulaşıcı hastalığı olmadığına ilişkin sağlık raporu
  • d) Kuruluşun açılacağı bina ile ilgili olarak istenecek belgeler;
  • Binanın bütün bölümlerini gösterir Bayındırlık Müdürlüğünden alınacak tasdikli planı ve uygunluğunu gösterir rapor,
  • Binanın tapu senedi veya kira kontratosu,
  • Kuruluşun, bir apartman katında veya toplu konut alanlarındaki müstakil bir binada hizmete açılması halinde yönetim planında belirtilen yetkiye dayandırılarak apartman veya toplu konut yöneticilerinden alınacak izin belgesi.
  • Yangın güvenliği yönünden itfaiye müdürlüğünden alınacak rapor
  • Binanın trafik emniyetine ve genel ahlak kurallarına uygun bir yerleşim alanında olduğuna dair İl/İlçe Emniyet Müdürlüğünden alınacak rapor
  • Binanın yapı kullanım izin belgesi (İskân Raporu)
  • Binanın fiziki şartları ile bulunması gereken araç ve gereçlerin kuruluşa uygunluğunu gösterir İl Müdürlüğünce hazırlanacak inceleme raporu.
  • e) Özel Kreş ve Gündüz Bakımevleri ile Özel Çocuk Kulüpleri Yönetmeliğinde belirlenen esaslar çerçevesinde hazırlanacak kuruluş İç Hizmet Yönergesi

3 Ay

17

İl/İlçe/Kuruluş Müdürlüklerince Başlatılan Sosyal ve Ekonomik Destek Hizmetleri

  • T.C. Kimlik numarası beyanı (MERNİS)
  • Sağlık Raporu, Öğrenci Belgesi,
  • Mahkeme Kararları,
  • İş- Kur Kayıt Belgesi

1 Ay

18

Şehit Yakını ve Gazi İş Başvurusu İşlemleri

  • Başvuru dilekçesi
  • 2 adet sabıka kaydı. (Devlet memuriyeti için) e- devlet şifresi ile sistem üzerinden alınacaktır.
  • 1 adet 50mmx60mm biyometrik resim
  • SGK’ dan maaş durumunu belirten yazı
  • Diplomanın noter onaylı fotokopisi.
  • Sağlık raporu
  • Hak sahibi olan kişilerden noter huzurunda alınmış feragatnameler
  • Askerlik durum belgesi
  • Güvenlik soruşturması arşiv araştırması formu 2 adet (bilgisayarda doldurulmuş olacak), 2 adet vesikalık fotoğraf

Başvuru 15 dakika

İşe yerleştirme süresi en fazla 1 yıl

19

Şehit Yakını ve Gazi Ücretsiz Seyahat Kartı

  • Adet 50mmX60mm biyometrik resim
  • Ücretsiz Seyahat Kartı Formu

Başvuru 10 dakika 

Kart teslim süresi

2 hafta

20

Kadın Konukevi İlk Başvuru

  • Başvuru dilekçesi,
  • T.C. Kimlik Numarası beyanı (MERNİS)

2 Gün

21

Özel Hukuk Tüzel Kişileri ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarınca Açılan Kadın Konukevlerinin Açılış İşlemleri

  • Yöneticilerden aşağıdaki bilgi ve belgeler istenir.
  • T.C. Kimlik Numarası beyanı,
  • Öğrenim durumunu gösterir belgenin aslı veya idarece onaylı örneği,
  • Adli sicil kaydının bulunmadığına ilişkin yazılı beyan,
  • Görevini devamlı olarak yapmaya engel bir durumu olmadığına dair yazılı beyanı,
  • Kuruluş binasının iskân durumu hakkında ilgili belediyeden alınacak yapı kullanma izin belgesi ya da Üniversitelerin ilgili bölümlerinden alınacak statik rapor, Binanın tapu senedi veya kira sözleşmesi örneği,
  • Yangın güvenliği yönünden itfaiye müdürlüğünden alınacak rapor,
  • Kuruluşun fiziksel koşulları, hizmet bölümleri, tefrişi, kapasitesi, personel durumu ve genel olarak hizmete uygunluğu hakkında il müdürlüğünce düzenlenecek rapor.

30 iş günü

22

Şiddet Önleme ve İzleme Merkezi İlk Başvuru Değerlendirme

  • Başvuru dilekçesi
  • Nüfus cüzdanı fotokopisi
  • Kolluk kuvveti ile getirilen kadınlar için Teslim Tutanağı

 

23

Şiddet Önleme ve İzleme Merkezi İlk Başvuru Mesleki Görüşme

  • Görüşme Raporu
  • Gerek görülen diğer belgeler (PSDB Rehberlik Danışma Bilgi Formu, Tedbir İzleme Formu vb.)

24 Saat

24

Gerçek Kişiler ve Özel Hukuk Tüzel Kişileri İle Kamu Kurum ve Kuruluşlarınca Açılan Aile Danışma Merkezlerinin Açılış İşlemleri

  • a) Merkezde çalışacak tüm personel için
    İş Kanunu hükümlerine göre istihdam edilecek personel için düzenlenmiş iş sözleşmesi,
  • Öğrenim durumunu gösterir belgenin aslının ibrazı ile İl veya Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğünce onaylı örneği,
  • Adli sicil kaydına ilişkin yazılı beyan,
  • Aile Danışmanlarının ve Meslek Elemanlarının niteliklerini gösteren belgelerin aslının ibrazı
  • Merkez müdürünün veya özel hukuk tüzel kişileri temsilcisinin başvurusu yapmaya yetkili olduğuna ilişkin belge,
  • Merkezin adı, adresi ve telefon numarası,
  • Merkezin hizmet vereceği binanın ya da bağımsız bölümün iskân durumu hakkında Belediye İmar Müdürlüğü’nden alınacak iskân raporu örneği ya da üniversitelerin ilgili bölümlerinden alınacak statik raporu örneği,
  • Yangın güvenliği yönünden İtfaiye Müdürlüğünden alınacak rapor,
  • Merkezin tüm mekânlarını ve kullanım amaçlarını gösterir krokisi,
  • Merkezin, bir apartman katında veya toplu konut alanlarındaki müstakil bir binada hizmete açılması halinde yönetim planında belirtilen yetkiye dayanılarak apartman veya toplu konut yöneticilerinden alınacak izin belgesi,
  • Merkezin bu Yönetmeliğe uygun olarak belirlenmiş amacı, çalışma gün ve saatleri, ilk görüşme, danışmanlık seansları, vaka tartışma toplantıları, meslek elemanlarının yararlanacağı mesleki yönlendirme çalışmaları, personelin nitelik ve görevleri ve belirtilmesi istenen diğer hususları gösteren iç hizmet yönergesi,
  • Özel hukuk tüzel kişileri için ticaret sicil gazetesi, vergi levhası ve imza sirkülerinin birer örneği,
  • Gerçek kişiler için, T.C. Kimlik Numarası beyanı ve adli sicil kaydına ilişkin yazılı beyan.

Başvuru 15 Gün Açılış İzni 30 İş Günü

25

Huzurevi Başvuru İşlemleri

  • Dilekçe,
  • T.C. Kimlik Numarası beyanı, (MERNİS)
  • Gelir durumunu gösterir belge örnekleri,
  • Sağlık raporu

30 Gün

26

Özel Huzurevi Açılış İşlemleri

  • 1) Kurucu ve sorumlu müdür için;
  • T.C. Kimlik Numarası beyanı,
  • Öğrenim durumunu gösterir belgenin aslı veya idarece onaylı örneği,
  • Adli sicil kaydının bulunmadığına ilişkin yazılı beyan,
  • Görevini devamlı olarak yapmaya engel bir durumu olmadığına dair yazılı beyan,
  • Sorumlu müdür ile kurucu arasında yapılacak iş sözleşmesi istenir.
  • 2) Kuruluş binası için;
  • Yapı kullanma izin belgesi ya da üniversitelerin ilgili bölümlerinden alınacak statik rapor,
  • Binanın tapu senedi veya kira sözleşmesi örneği,
  • Yangın güvenliği yönünden itfaiye müdürlüğünden alınacak rapor,
  • Kuruluşun özel bakım bölümü bulunması veya kuruluşun doğrudan bakımevi olarak hizmet vermesi durumunda il sağlık müdürlüğünden alınacak uygunluk raporu istenir.

Açılış İzni

90 Gün

27

Gerçek veya Özel Hukuk Tüzel Kişileri Tarafından Açılacak Bakıma Muhtaç Özürlülere Yönelik Özel Bakım Merkezlerinin Açılış İşlemleri

  • 3) Kurucudan istenecek belgeler
  • T.C. Kimlik Numarası beyanı,
  • Adli sicil kaydının bulunmadığına ilişkin yazılı beyan,
  • En az ilkokul veya ilköğretim mezunu olduğuna dair belge,
  • Tüzel kişinin şirket olması hâlinde, şirket ilanının yayımlandığı ve merkezin açılışının faaliyetleri kapsamında olduğunu gösterir ticaret sicil gazetesi, vergi levhası ve imza sirküleri,
  • Tüzel kişinin sermaye şirketi olması hâlinde göstereceği temsilciden, temsilcinin hissedarlar arasından olduğunu ve şirketi temsile yetkili olduğunu gösterir noterden tasdikli belge ve karar örneği,
  • Kişinin dernek veya vakıf olması hâlinde göstereceği temsilciden, dernek veya vakıf yönetim kurulu üyesi olduğunu ve tüzel kişiliği temsile yetkili olduğunu gösterir belge ve karar örneği, merkezin açılışının vakıf senedi/dernek tüzüğünde yer aldığını gösterir belge,
  • Kurucunun vergi borcu ve Sosyal Sigortalar Kurumuna pirim borcu olmadığına dair belge,
  • Kurucunun Bağ-Kur borcu olmadığına dair belge,
  • Daha önce bu alanda faaliyet gösterdiğine veya faaliyet göstermediğine dair beyanını içeren belge
  • 4) Sorumlu Müdürden istenecek belgeler
  • T.C. Kimlik Numarası beyanı,
  • Görevini devamlı olarak yapmaya engel bir durumu bulunmadığına dair yazılı beyan,
  • Lisans eğitimine sahip olduğunu belgeleyen öğrenim belgesi,
  • Daha önce bu alanda çalışmış ise çalıştığı kuruluşlara veya daha önce bu alanda çalışmamış ise çalışmadığına ilişkin yazılı beyanını içeren belge,
  • Sorumlu müdür ile kurucu arasında yapılacak iş sözleşmesi.
  • 5) Merkezde çalıştırılacak diğer personel için istenecek belgeler
  • Personelin çalışma talebine ve yapmak istediği işe ilişkin dilekçe,
  • T.C. Kimlik Numarası beyanı,
  • Öğrenim durumunu gösterir belge,
  • Adli sicil kaydının bulunmadığına ilişkin yazılı beyan,
  • Görevini devamlı olarak yapmaya engel bir durumu bulunmadığına dair yazılı beyan,
  • Daha önce bu alanda çalışmış ise çalıştığı kuruluşlara veya daha önce bu alanda çalışmamış ise çalışmadığına ilişkin yazılı beyanını içeren belge,
  • Kurucu ile personel arasında yapılacak iş sözleşmesi.
  • 6) Merkez hizmet binası için istenecek belgeler
  • Binanın tapu senedi veya kira kontratı örneği,
  • Binanın belediye imar müdürlüğünden alınacak tasdikli yapı kullanma izin belgesi örneği ve binanın bütün bölümlerini gösterir tasdikli planı,
  • Merkezin yerleşimini ve hizmet bölümlerini gösterir kroki,
  • Tefrişten sonra merkezin hizmet bölümlerini, kullanım alanlarını, dış cephesini ve tabelasını gösteren fotoğraflar veya video CD/DVD/fotoğraf CD,
  • Yangın güvenliği yönünden itfaiye müdürlüğünden alınacak rapor,
  • Binanın trafik emniyetine uygun bir yerleşim alanında olduğuna dair il emniyet trafik şube müdürlüğünden alınacak rapor,
  • Binanın asayiş yönünden uygun bir yerleşim alanında olduğuna dair il emniyet müdürlüğünden alınacak rapor,

Başvuru 15 Gün

Açılış İzni

1-3 Yıl

28

Korunmaya Muhtaç Engelli İlk Başvuru

  • T.C. Kimlik Numarası beyanı, (SOYBİS)
  • Engelli sağlık kurulu raporu,
  • Yatılı ve sürekli bakımı için resmi veya özel bakım merkezine yerleştirilecek olan; 18 yaşını tamamlamamış bakıma muhtaç engelli ü için ilgili mahkemelerden alınacak, koruma altına alınması ve bir bakım merkezine yerleştirilmesi kararı ile velayet altında değil ise vesayet altına alınması ve vasi atanması kararı; 18 yaşını tamamlamış olup akıl hastalığı veya akıl zayıflığı sebebiyle işlerini görememesi veya korunması ve bakımı için kendisine sürekli yardım gerekmesi ya da başkalarının   güvenliğini tehlikeye sokması nedenleriyle kısıtlanması gerekli bakıma muhtaç özürlü için ilgili mahkemelerden alınacak, kısıtlanması ve bir bakım merkezine yerleştirilmesi kararı ile velayet altında değil ise vesayet altına alınması ve vasi atanması kararı."
  • İki adet vesikalık fotoğraf,
  • Varsa öğrenim durumunu gösterir belge veya sureti,
  • Engellinin vasisi var ise, vesayete ve vasi atanmasına ilişkin mahkeme kararı,
  • Anne babanın boşanmış olması hâlinde, boşanmaya ilişkin mahkeme kararı,

15-60 Gün

29

Engelli Kimlik Kartı İlk Başvurusu

  • Sağlık Kurulu Raporu Aslı veya Onaylı Örneği
  • Nüfus Cüzdanı Fotokopisi,
  • İki adet fotoğraf,
  • Engelli kartı başvuru formu ve bilgi formu
  • İkametgâh Belgesi

15-30 Dakika

30

Engelli Evde Bakım İlk Başvuru

  • T.C. Kimlik Numarası beyanı, (MERNİS)
  • Özürlü sağlık kurulu raporu,
  • Yatılı ve sürekli bakımı için resmi veya özel bakım merkezine yerleştirilecek olan; 18 yaşını tamamlamamış bakıma muhtaç özürlü için ilgili mahkemelerden alınacak, koruma altına alınması ve bir bakım merkezine yerleştirilmesi kararı ile velayet altında değil ise vesayet altına alınması ve vasi atanması kararı; 18 yaşını tamamlamış olup akıl hastalığı veya akıl zayıflığı sebebiyle işlerini görememesi veya korunması ve bakımı için kendisine sürekli yardım gerekmesi ya da başkalarının güvenliğini tehlikeye sokması nedenleriyle kısıtlanması gerekli bakıma muhtaç özürlü için ilgili mahkemelerden alınacak, kısıtlanması ve bir bakım merkezine yerleştirilmesi kararı ile velayet altında değil ise vesayet altına alınması ve vasi atanması kararı."
  • Bakmakla yükümlü olunan bireyler kapsamındaki kişilerin gelir ve mal durumuna ilişkin yazılı beyanı ve taahhüdü ile beyanın içeriğine dair belgeler,
  • İki adet vesikalık fotoğraf,
  • Varsa öğrenim durumunu gösterir belge veya sureti,
  • Özürlünün vasisi var ise, vesayete ve vasi atanmasına ilişkin mahkeme kararı

Başvuru 15 Dakika

 

Adreste inceleme- evrak tamamlama için bekleme süresi 45 Gün

 

Bakım ücretinden yararlanmaya başlaması bir sonraki ayın 13. Günü

31

Kuruluşların Ziyaret İşlemleri

  • Dilekçe
  • Kimlik Fotokopileri.
  • Belli periyotlarla düzenli ziyaret gerçekleştirecekler için adli sicil kaydı, sağlık raporu

Ziyaret edilecek tarihten önce onay alma süresi

2-7 Gün

32

Yabancıların Kuruluşları Ziyaret İşlemleri

  • Dilekçe
  • Kimlik Fotokopisi.
  • Pasaport Fotokopisi
  • Türkiye'de ikamet ediyorsa oturum belgesi ve ikametgâh belgesi

15 Gün

33

Doğum Yardımı Uygulaması

  • Başvuru Dilekçesi
  • Başvuruyu yapan kamu işçisi ise çalıştığı kurumdan dilekçenin onaylı sureti

15-30 Dakika

34

Rehberlik Hizmetlerinden Faydalanma

  • Dilekçe

30 Gün

 

Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenilmesi veya başvuru eksiksiz belge ile yapıldığı halde, hizmetin belirtilen sürece tamamlanmaması durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.

İlk Müracaat Yeri: Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü

İkinci Müracaat Yeri: Vali Yardımcısı

Adı Soyadı       :

Adı Soyadı       : İhsan MASKAR

Unvan             :

Unvan             : Vali Yardımcısı

Telefon           :

Telefon           :

Posta               :

E-Posta            :

 

 

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Mevzuat Bilgi Sistemi
  • Resmi Gazete
  • Resmi İlan Portalı
Akdeğirmen Mah. Şehit Ömer Halisdemir Cad. No: 4 58020 Merkez/SİVAS
+90 346 224 44 88
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız